.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد:
ضرورت احصای نظام مسایل در چارچوب تدوین سند آمایش سرزمینی مازندران
شمال نیوز : دکتر آرائی دانشگاه به برخی از نظام مسایل استان از جمله نابسامانی در امور پسماند و زباله، تغییر کاربری اراضی، از بین رفتن زیستگاه تولید زراعی، ضعف در مهار آب­های سطحی، مشکلات مربوط به گاز و... اشاره کرد و ....
ضرورت احصای نظام مسایل در چارچوب تدوین سند آمایش سرزمینی مازندران

شمال نیوز: معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری که از سوی شرکت گاز استان مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد، ضمن تبریک این نامگذاری به جامعه دانشگاهی کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران توانست ضمن مقابله با سلطه خارجی و استبداد داخلی حاکم بر کشور، حکمرانی دینی مردم پایه را پایه گذاری و نهادینه کند که دو ستون محکم الهی و مردمی دارد.   

 

به گزارش شمال نیوز، دکتر وحید آرایی با اشاره به نقش دانشگاهیان در شرایط کنونی گفت: همه و بویژه نخبگان علمی و اجرایی باید در میدان تبیین و روشنگری در چارچوب قانون و اسناد بالادستی کشور حرکت کنیم و در کمک به حکمرانان و سیاستگذاران دریغ نکنیم چرا که دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران با ابزارهای مختلف در تلاشند که یأس و دلسردی در افکار عمومی ایجاد کنند.  

 

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به اهمیت کار علمی مسأله محور مدنظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: باید ارتباط عمیقی بین دانشگاه، جامعه و صنعت برقرار شود و گفتمان علم و فناوری را باید در دانشگاه ها حاکم کنیم تا دانشگاه بتواند مسئولیت اجتماعی بپذیرد و در شناسایی و حل مسایل و مشکلات کشور نقش آفرین باشد.    

 

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به نظام مسایل و مشکلات استان مازندران گفت: تا زمانی که سیاستگذاری ­های استان، دانش بنیان و علم پایه نشوند، مشکلات استان باقی می مانند لذا ضرورت دارد در جهت اکتشاف قدرت و ارزش افزوده، از منابع و ظرفیت­های استان استفاده بهینه کنیم چرا که خطر جابه جا شدن این مزیت های نسبی محصولات استان از جمله برنج به استان های دیگر وجود دارد. 

 

آرایی سپس به ضرورت تدوین سند آمایش سرزمینی مورد وفاق نخبگان علمی و اجرایی استان در چارچوب برنامه هفتم توسعه و بودجه سال 1401 کشور اشاره کرد و گفت: استان مازندران عناصر بنیادین پیشرفت یعنی خاک، آب، هوا و امنیت را دارد لیکن در آمایش سرزمینی لازم است سهم استان در پیشرفت کشور در حوزه های مختلف تعریف شود و هر کدام از دستگاه های اداری تکالیف خود در این زمینه را بدانند. 

 

این استاد دانشگاه به برخی از نظام مسایل استان از جمله نابسامانی در امور پسماند و زباله، تغییر کاربری اراضی، از بین رفتن زیستگاه تولید زراعی، ضعف در مهار آب­های سطحی، مشکلات مربوط به گاز و... اشاره کرد و با ذکر یک مثال از حوزه کشاورزی تأکید کرد: مازندران از نظر مزیت نسبی کشاورزی رتبه سوم را دارد لیکن به لحاظ توسعه نیافتگی کشاورزی رتبه دهم را دارد چرا که محصولات زراعی، باغی و شیلات تجاری نشده است. 

 

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان گفت: البته با درایت، تدبیر و مدیریت راهبردی که در استاندار مازندران وجود دارد، استان به سمت قابلیت های توسعه ای حرکت خواهد کرد و در این مسیر رویکرد دانش بنیان و مهارت افزا می تواند کمک شایانی نماید

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.